De ce militeaza oamenii pentru diverse cauze

Imi incep pledoaria prin a specifica ferm ca in aceasta categorie de „oameni” ma includ in primul rand pe mine.

Wonder-woman-wonder-woman-15393079-1280-768

Asaa… sa incep!

Vedem in stanga si in dreapta sute de organizatii nonguvernamentale sau anunturi si articole care sustin nu stiu ce cauza. Si ramanem cu gurile cascate si spunem ” Ce oameni saritori!” .
As spune mai degraba ce falsi!

Nu exista om care sa nu fie egoist. Nu exista om care sa nu se iubeasca mai intai de toate pe el insusi. E ceva firesc. Asa am fost construiti. Daca tu cititorule, care ai bienvoit sa iti arunci un ochi peste al meu articol, iti zici acum in sinea ta: ” Ce prostie! Eu nu sunt asa!”, asta inseamna doar doua lucruri: 1. Te minti singur! sau 2. Ai o problema la cap si mai devreme sau mai tarziu te vei sinucide.

Trebuie sa te iubesti mai intai pe tine pentru ca doar asa esti capabil sa ii iubesti si pe altii. Asa cum pomii si florile cresc din semintele altor pomi si ale altor flori, asa si iubirea pentru altii izvoraste din iubirea pentru tine. Exista si extrema in care te iubesti atat de mult pe tine incat nu mai ai energie/vointa sa ii iubesti pe altii, dar asta este o cu totul alta poveste. Si zicand asta imi amintesc de asta .

Revenind… Nu stiu daca ati auzit de Sindromul Mesia, si zic ca nu stiu pentru ca am vut sa consult internetul in legatura cu asta, pentru a va da detalii mai complete si nu am gasit nimic 😐 .

Manifestari ale sindromului:

-Crezi ca ajutandu-l pe celalat, viata ta va fi mai buna;

-Nu iti mai justifici viata fara sacrificii;

-Celalalt e intotdeauna mai important decat tine;

-„Compromis” este numele tau mic.

Adevarul din spatele acestui sindrom este altul. Il ajuti pe altul doar ca sa te ajuti pe tine. Daca , sa zicem, ai o parere proasta despre tine si despre ceea ce faci sau nu faci, incepi si duci la extrem sacrificii si discutii pe care le porti in apararea unei cauze, si astfel te simti mai bine. Ii ajuti pe altii ca sa te simti CINEVA, sa simti ca faci ceva maret, care te umple de respect de sine, etc.

Sunt aproape sigura ca va recunoasteti in cele citite, tot atat de mult pe cat ma recunosc eu.

Ca sa nu zica cineva ca eu arunc cu noroi si mai zic din cand in cand ca postul asta e si despre mine, doar asa, o sa va povestesc cum m-a afectat pe mine acest sindrom.

Ma aflu la al doilea job al meu (unde vin zilnic pentru 6 ore, toata saptamana+ week-end) exact in timp ce scriu asta. Da! Sunt studenta la ZI, merg la toate seminariile si nu am nici o restanta, si ocazional la cursuri pentru ca nu imi permite timpul. Sunt practicanta la Ciao.ro, unde scriu zilnic cam 3 articole, care imi iau vre-o 3-4 ore din timp, depinde si de complexitate. Am si un job de week-end, de 4-6 ore, depinde de zi. Si cam atat cu viata mea si cu timpul meu liber inexistent. M-au intrebat multi de ce ma suprasolicit in halul asta si de la varsta asta. E simplu! Am o parere proasta despre mine (pe langa faptul ca ambitia mea e colosala, atunci cand imi propun ceva). Stiu ca sunt rea si autoritara si ca deseori ranesc oameni just for fun sau ca asa imi vine mie pe moment. Stiu ca uit cateodata sa apreciez ceea ce am. Stiu ca daca nu imi ocup timpul cu ceva, vina isi va infige ghearele si coltii in mine si nu imi va mai da drumul. Si de asta am decis sa fac ceea ce fac. Nu pot sa spun ca nu imi place. Ador ceea ce fac! Dar imi place si sa pierd timpul pe afara cu prietenii sau sa vad filme / sa citesc o carte. Dar momentan asta e ceea ce simt sa fac. Asta imi da satisfactie si ma face sa ma simt supraomeneasca. Ma hranesc zilnic cu acest sentiment, pentru a uita de oboseala care ma cuprinde treptat. A … si cu cafea si energizante! 😀

Deci, oameni buni, data viitoare cand mai puneti in pericol relatii de prietenie doar de dragul de a va contrazice pe teme ce tin de societate,amintiti-va ca defapt sunteti egoisti si ca nimanui nu-i pasa ca voi vreti sa salvati balenele. In adancul nostru stim cu totii ce motive aveti/ avem.

Lasă un răspuns

