„Saptamana ALT+Feel” : Saptamana 1

SAPTAMANA FILMELOR IN TRAMVAI

Am decis sa incep proiectul cu o saptamana care sa imi faca placere dar care sa imi provoace si neplacere, aproape in acelasi timp. E ciudat  cum noi oamenii suntem alcatuiti pentru a iubi neplacerea aproape la fel de mult ca placerea.

Asadar am decis ca prima saptamana sa revad filme care si-au lasat, in mod evident, amprenta asupra e ceea ce sunt. La asta se refera cuvantul „filme” din titlul saptamanii trecute.

Mi-am facut o lista si m-am gandit intens ce filme, din sutele de filme vazute de mine (cat de curand voi posta un articol cu toate filmele care merita vazute, din cele pe care eu le-am vazut), merita sa fie revazute. Si m-am gandit…Oare am pierdut lucruri esentiale pe care le-am invatat din aceste filme? Oare o sa vad filmul dintr-un cu totul alt unghi, acum sa timpul a trecut si eu m-am schimbat?

Si asa a fost. Am decis sa vad urmatoarele filme :

Luni:  LEON  – Este filmul meu preferat! Combinatia dintre o copila ambitioasa, dar totusi vulnerabila si un asasin platit, care pare usor redard, e delicioasa. Ador adrenalina si atractia care pluteste intre cei doi. Ador aerul sobru a lui Jean Reno. Ador scenele in care ea fumeaza. Ador nebunia prezentata la un moment dat.  Ador lupta ce pare fara scapare. Ador filmul asta!

Marti: INCEPTION – Reuseste sa ma faca sa ma indoiesc de realitatea in care traiesc. Ma face sa ma gandesc ca niciodata nu ne  alegem un lucru care sa ne aminteasca, oriunde am fi, ca undeva exista o realitate a noastra. Daca ar fi posibil sa iti creezi o lume a ta, in vis,  unde sa faci ce vrei, sa fii cine vrei, sa iubesti ce si pe cine vrei, ai trai asa o eternitate? Sau si mai bine, te-ai mai trezi vreodata? 

Miercuri:  SHUTTER ISLANDMa face sa ma intreb: Oare sunt in toate mintile? Oare nu tot ceea ce traiesc este doar o proiectie a mintii mele si a ceea ce vreau eu sa fie? Cat de departe suntem dispusi sa mergem in a ne minti pe noi, doar pentru a sterge cu buretele fepte groaznice pe care le-am facut?

Joi:  IF ONLY –  Ma schimba ori de cate ori il vad. Eu nu obisnuiesc sa apreciez prea mult sau prea des lucrurile sau persoanele din viata mea. Dar dupa ce vad filmul asta, incep sa apreciez de 10 ori mai mult ceea ce am, pentru ca nu se stie niciodata cand va veni ziua in care nu le voi mai avea.  

Vineri: LA VITA E BELLA – filmul asta te emotioneaza atat, dar atat de tare, incat nu iti trebuie un motiv sa vrei sa il (re)vezi. E util pentru atunci cand vrei pur si simplu sa plangi pentru a te descarca, dar nu vrei ca cineva sa se uite la tine si sa te intrebe de ce plangi ca nebuna. Este alibiul perfect pentru plans. Plus ca e cu evrei si ma topesc dupa filmele cu evrei.

Sambata: SWEET NOVEMBERAm revazut acest film din doua motive: 1.Keanu Reeves. 2. Keanu Reeves. :))) E atat de … chipes, in acest film, incat ma face sa raman lipita de ecran pana la terminarea filmului. Povestea e light, de sambata, asa. Cateii aia, care apar la un moment dat, te fac sa te imbratisezi singura si sa te gandesti la … Keanu Reeves! :))) Iar coloana sonora care ii apartine Enyei e dementiala ! Ce am invatat de aici: Momentele grele din viata unesc si apropie doua suflete compatibile. Nici nu ma conteaza daca povestea e cu final fericit sau nefericit. Drumul pana acolo este minunat. Trebuie doar sa te bucuri de calatorie.

 

Duminica:  FIGHT CLUB – Am planuit sa inchid SAPTAMANA FILMELOR IN TRAMVAI cu acest film pentru ca am refuzat sa il vad timp de un an. Nu stiu de ce, dar imi era frica sa il vad. Vazusem trailerul, citisem lucruri despre el, nota sa era una destul de mare, multe premii, bla bla bla , dar eu refuzam sa il vad. Pana l-am vazut si revazut. Si e genial! Nici nu stim cand proiectam un alter ego, care pare sa fie tot ce noi nu putem si nu aspiram sa fim. O alta persoana care face tot ce noi nu avem curajul sa faca, dar care ne reprezinta pe noi. Tocmai de asta, am decis ca este timpul sa ma cunosc si sa fiu libera sa imi pastrez gandurile undeva. Dar asta este o alta chestie, chestie care este doar a mea si despre care nu voi vorbi. E ca si cum m-am inscris chiar eu  intr-un fight club. Trebuie sa fie secret, ca sa fie de efect!

 

Poate ca va intrebati ce e cu ” tramvaiul” din numele saptamanii. Ei bine saptamana asta am decis sa fac ceva ce urasc: sa renunt la scumpul metrou, unde stai confortabil si nu ai parte de prea multe evenimente, in detrimentul TRAMVAIULUI.

In primul rand, traimvaiul s-a cam transformat in tren. Daca pe tren vezi vanzatori ambulanti cu sosete si brichete si daca tu credeai ca doar acolo ii poti vedea, te inseli. Statia de la Obor e ca un borcan cu miere pentru acestia. Se plimba intre statii incercand sa iti vanda produse care au fost mai plimbate cu tramvaiul decat insusi vatmanul.

Tot in tramvai, sa nu te puna Sfantul Duh sa te gandesti sa te asezi. E ca un fel de razboi de cucerire a scaunelor. Toata lumea se uita in jur incercand sa ghiceasca care dintre cei ce stau jos  coboara la prima. Daca totusi reusesti sa te asezi, fii pregatit sa infrunti privirile ca de laser ale doamnelor mai in varsta, care, desi stau si le jos, te condamna pe tine ca ocupi un loc in spatiu.  Ca printr-o minune nefasta, fiecare incepe sa aiba cate o problema grava de sanatate pe care simt nevoia sa o impartaseasca intregului tramvai, in gura mare.

In tramvai, romanii au mai mult talent decat la TV. Unii canta la chitara, manele, bineinteles, sarbatorind faptul ca tocmai l-au batut pe  ” cel mai barosan dintre dusmani” , in timp ce unul din gasca de cantaciosi incepe sa injure ca un pusti voia si el sa filmeze momentul ca sa imbogateasca Youtube-ul cu folclor pur romanesc. De-a dreptul mirific, nu ai ce zice! Altii urca cu diverse alte instrumente de cantat , cum ar fi „orga la care te prefeci ca o sa canti, dar care canta singura”, instrument care te ajuta sa „canti” despre viata jalnica pe care o ai. Sau mai sunt aceia care zic rugaciuni. Sa ti se rupa inima, si nu alta. Am observat totusi ca niciodata nu se roaga sa gaseasca un job la care sa mearga pentru a-si salva tragicul destin. Oare de ce?

In astfel de cazuri, in care traseul tau se intersecteaza cu cel al „romanilor talentati din tramvai”, cel mai bine este sa iti indesi castile in urechi si sa dai volumul cat de tare poti. Doar cu muzica poti supravietui in tramvai!

Avertisment!!!  Nu face greseala sa mananci inainte sa urci in tramvai, sau si mai rau, in timp ce esti inca in el. Acum e foarte cald afara si majoritatea celor aflati in acest mijloc de transport, cu care uneori poti merge gratis (sper ca intelegeti aluzia), nu stiu ca exista apa, sapunul si mirificul deodorant. Si in timp ce stai tu frumos si admiri peisajul, te loveste deodata in moalele capului, prin intermediul simtului olfactiv, un „parfum” mai groaznic decar mirosul unui sconcs aflat in stare avansata de putrefactie. GROAZNIC!

E si o parte buna, totusi, in a calatori cu tramvaiul. Mai ales primavara sau vara! Poti lua cu siguranta si simti pulsul orasului. Oamenii fug de colo-colo, florile sunt minunate, soarele straluceste si daca ai noroc vei vedea si cate o cladire mai interesanta decat restul. Cu toate astea, cel care a creat traseul tramvaiului 1, a fost beat cu siguranta. La cat e de curbat si serpuitor, as sugera existenta unor centuri de siguranta, prezente in tramvai.

 

 

Ce am invatat ?

Am invatat ca indiferent de cat de grea pare o situatie, exista intotdeauna o cale de a reusi (LEON), ca nimic din ceea ce este perfect nu ar trebui sa dureze prea mult, pentru ca isi va pierde din stralucire (Inception), ca indiferent de lucrurile oribile pe care le-am facut in trecut, doar acceptandu-le vom reusi sa ne iertam si sa mergem mai departe (Shutter Island), ca daca viata ta e perfecta in acest moment, trebuie neaparat sa o apreciezi, inainte ca ea sa dispara, caci cu siguranta la un moment dat lucrurile nu vor mai fi la fel (If only), ca familia este cea mai importanta si ca nimic altceva nu ar trebui sa mai conteze, nici macar chinurile prin care trecem uneori pentru si din cauza lor (La vitta e bella), ca pentru a ne valorifica potentialul trebuie sa ne acceptam calitatile , dar in primul rand defectele, pentru ca uneori defectele ne definesc cel mai tare si pot sa ne faca chiar sa reusim (Fight Club) si ca … ei bine, Keanu Reeves e cel mai sexi actor cunoscut vreodata (Sweet November)! 🙂

Am mai invatat ca daca esti capabil sa ignori lucrurile urate din jurul tau si sa iti creezi o lume a ta, cu muzica si imagini frumoase, s-ar putea chiar sa supravietuiesti pana la destinatia finala.  🙂

Lasă un răspuns

