Cum sa ma las de fumat ? (partea I)

Pentru ca in luna octombrie imi vine cheful sa renunt la fumat, iata ca este a doua zi de cand nu am mai pus gura pe tigara.

Si e greu. Adica, nu e la fel de greu cum mi-a fost prima data, dar tot e greu.

Macar de data asta stiu la ce sa ma astept. Cunosc deja gandurile alea care imi zic ca am doar o viata si ca daca imi face placere sa fumez, ar trebui sa fumez in continuare, dar mai ales  gandurile alea in care realizez ca fumatul este o prostie si ca de cele mai multe ori nici macar nu realizam ca fumez… fumam pur si simplu, ca si cum as fi respirat aer.

Dar cum sa ma las eu de fumat cand trebuie sa am grija, nu doar de mine, ci si de mine si de iubitul meu. E mai greu in doi. Si il tot aud pe el ca eu in cateva zile voi fuma din nou. Ma face sa vreau sa renunt la demersul meu. Ma face sa imi pierd si eu increderea in mine.

Tocmai de asta, m-am dus si i-am luat un pachet de tigari, si l-am pus pe masa, zicandu-i sa se lase de fumat cand vrea el, independent de mine, pentru ca deja e prea mult pentru mine. Imi va fi mai usor sa am grija doar de mine. Mentionez ca am reusit sa imi controlez furia si nu simt nevoia sa fumez.

Si pentru ca doua zile „nefumate” reprezinta destul de mult timp pentru un nefumator, am avut timp sa ma gandesc mai profund la ceea ce au insemnat tigarile in viata mea. Si am gasit 10 lucruri interesante despre tigari, pe care le constientizam mai mult sau mai putin in trecut:

1. Tigarile sunt atractive pentru gestul in sine si nu atat de mult pentru gustul lor. Aprinderea tigarii si primul fum tras cu nesat erau sinonime cu nasterea si prima gura de aer trasa de un nou nascut, felul in care tineam tigara si drumul acela fain de la gura in jos si viceversa pareau o adevarata calatorie,  scuturarea scrumului era chiar sinonima cu scuturarea sufletului de griji. Totul era perceput simbolic. Iar eu m-am lasat acum putin purtata de val si de nostalgie! :))

2. Gustul tigarilor este oribil!
Fie ca fumezi o tigara sau fie ca decizi sa pui gura la teava de esapament a masinii, cred ca tot una ar fi. Nu pot sa cred ca am gasit placere in inhalarea de fum si ca am fost dispusa sa platesc bani buni pentru asta.

3. Am dat mai multi bani pe tigari decat pe orice altceva.
Din curiozitate, in vremea in care fumam, m-am uitat pe un bon de cumparaturi. Era unul din-ala kilometric, cum facem noi cand luam salariul. Si ce sa vezi! Cel mai scump articol, per bucata, erau tigarile. 14,00 lei.  Nimic, dar absolut nimic, nu era mai scump pe lista noastra de cumparaturi. Cred ca atunci a avut loc schimbarea in capul meu.

4. Dependenta de tigari este singura care iti face rau doar tie.
Tocmai din acest motiv este si mai greu sa te lasi. Daca in cazul alcoolicilor membrii familiei iau initiativa, si ii ajuta sa scape de acest viciu, o fac pentru ca actiunile unui alcoolic ii influenteaza direct. In cazul nostru, al fumatorilor, degeaba zice mama: ” Lasa mama tigarile ca iti distrugi tenul si iti cheltuiesti banii aiurea.”, ca nu are nici un efect.

5. Din cauza tigarilor aveam stari de greata dimineata.
Daca initial credeam ca nu stiu eu cum sa imi spal corect dintii si sa am o postura indicata, acum sunt sigura ca imi venea sa vomit ori de cate ori ma aflam in fata oglinzii, dimineata, din cauza fumatului. Datorita tigarior, saliva mea era mai groasa si avea o culoare ciudata.  Chiar daca au trecut doar doua zile, senzatia asta a disparut.

Mai jos va las si voua un clip care mie imi aduce aminte de tusea groaznica pe care o aveam cand fumam:

http://www.youtube.com/watch?v=6O2_2QNobJU

[VA URMA…]

sigpic18060_5

5 gânduri despre “Cum sa ma las de fumat ? (partea I)

Lasă un răspuns

