Cum sa ma las de fumat? [partea a II-a]

Ziceam in partea I ca am descoperit 10 lucruri despre tigari, pe care nu le constientizam inainte de a ma lasa. Continui astazi cu ultimele 5 lucruri descoperite.

6. Cand stii ca este interzis, vrei si mai tare sa fumezi.
Citisem undeva ca nu trebuie sa le interzici lucruri copiilor mici pentru ca mai tare vor dori sa faca acele lucruri. E o chestie psihologica care se pare ca functioneaza si la oamenii mai mari. In momentul in care am decis ca trebuie sa renunt la tigari, am inceput sa observ oamenii de pe strada care fumau, sa ma gandesc si mai intens la tigari si sa imi doresc sa fumez. Ce mi-ar trebui mie acum ar fi sa nu mai vad tot procesul asta prin care trec ca pe o abtinere. Dar cum?

7. Cand poftesti la o tigara, ii dai atribute nemeritate.
Pai da! Cu cat mai tare iti este pofta si cu cat te gandesti mai intens, cu atat pare mai buna. In realitate, dupa ca ai cedat si ai fumat o tigara, desi nu ar fi trebuit, pentru ca te lasai, realizezi ca are acelasi gust de rahat si ca, in plus, te mai simti si vinovat pentru ca ai fost slab si ai cedat.

8. Fumatorii sunt oameni slabi.
Si la propriu si la figurat. Pe langa faptul ca iti taie pofta de mancare si te face sa sari peste mese, tigara te face slab si lenes. Sa lupti impotriva poftei necesita curaj si energie. E mult mai simplu sa iti aprinzi o tigara decat sa nu. Si daca nu poti controla daca sa fumezi sau nu, cum oare poti avea control asupra vietii tale?

9. Tigarile te fac sa mirosi urat.
Auzisem de asta si citisem despre, dar niciodata nu am crezut in ea. Ma gandeam ca din moment ce te speli, te parfumezi si ai guma, nu poti mirosi a tutun. Asta pana intr-o zi, cand ma aflam in metrou si stateam pe scaun, in timp ce un alt scaun de langa mine era liber. La statia Petrache Poienaru s-a urcat o tanara viitoare mamica, care este clar ca era nefumatoare si care s-a gandit sa se aseze langa mine. A stat pret de cateva secunde si s-a ridicat. Pentru ca m-am simtit ciudat, am intrebat-o daca s-a petrecut ceva, daca am atins-o din greseala, sau ceva. Ma pregateam sa ii cer scuze si sa o rog sa ia din nou loc cand mi-a aruncat bomba: „-Fumati?” . Atunci mi-am dat seama ca putoarea de tigara trece dincolo de dusurile zilnice si parfumurile placut mirositoare.

10. Tigarile fac parte dintr-un cerc vicios.
Cand mi-am aprins prima tigara, m-am mintit, zicandu-mi ca sub nicio forma nu ma va controla acel micut obiect si ca daca imi voi aprinde o a doua tigara va fi doar pentru ca nu voi avea ce face, nu pentru ca mi-ar fi pofta. Cand am aprins-o pe a doua, m-am mintit  ca va mai trece o perioada buna de timp pana cand v-a urma a treia. Cand mi-am cumparat primul pachet, m-am mintit ca va fi singurul pachet cumparat si ca il iau doar ca sa vad cum e sa cumperi un pachet. Cand am iesit prima data la ora 02:00 noaptea sa imi iau tigari pentru ca ramasesem fara, m-am mintit zicandu-mi ca va fi singura data cand ies noaptea din casa dupa tigari. Cand m-am lasat prima data de fumat si mi-am permis sa fumez totusi o tigara, m-am mintit ca va fi ultima fumata. Si nu a fost. Si asa am inchis si redeschis cercul vicios.

Pana acum, cand l-am inchis din nou, dar acum tin cu dintii de el sa ramana inchis.

652x450_100094-fumatul-dauneaza-creierului-si-distruge-memoria

Lasă un răspuns

