La fiecare 10 ore un viol este inregistrat oficial in Romania

Tu ce faci daca vezi ca o fata este tinuta cu forta sau este agresata? Treci nepasator pe langa ea sau incerci sa o ajuti?

Google-Photo

Mi-am pus de foarte multe ori aceasta intrebare. Si, probabil daca as fi singura pe strada si as fi martora la asa ceva, tot ce as putea sa fac ar fi sa sun la 112. Si as face-o! As face-o fara sa stau pe ganduri. Daca as avea si o camera la mine, l-as poza pe agresor, pentru ca politia sa il gaseasca mai usor. As trage de oameni si i-as implora sa ma ajute sa facem ceva. Bineinteles ca m-as gandi si la siguranta mea si ca asta ar prima, dar tot as face ceva. Nu as putea sa fiu indiferenta. Gandul ca as putea fi eu si ca as da orice sa ma ajute cineva este mult mai puternic decat orice.

De curand, eram in metrou cu prietenul meu… ne indreptam catre cinema sa vedem un film. Langa noi, o fata cu un buchet de flori in mana, o fata pe seama careia, doi tipi tot faceau glume. Ea ii ignora, deci era clar ca nu ii cunostea. Pe ghip i se citea o oarecare teama, pentru ca orice alta persoana fie le-ar fi spus ceva, fie ar fi plecat in alta parte a metroului. Nu si ea… Statea pe loc de parca era inghetata si nu zicea nimic. Privea doar speriata.

Cand ne pregateam sa coboram, fata m-a privit fix. Imi spunea ca ii este teama si eu o auzeam clar. M-am uitat la prietenul meu, el s-a uitat la mine si cu toate astea, am coborat, pentru ca acolo era statia noastra. Fata a coborat si ea urmata indeaproape de cei doi indivizi. Era clar ca o urmareau si stiam ca trebuie sa fac ceva.

M-am dus la ea, am luat in brate si i-am zis: ” Hey! Ce faci fată? Ne astepti de mult? Scuza-ne, dar stii si tu cum e cand esti sarbatorit. Te suna toata lumea, etc .” i-am zis cu voce tremurata si cu emotie nestapanita. Ma temeam pentru ea. Pentru mine nu ma temeam pentru ca il aveam pe Miki cu mine (iubitul meu). Ea tacea. Tacea si doar zambea usor… usurata mai bine zis. La un moment dat a zis doar ” La multi ani!” si mi-a intins florile. Se prinsese ca era un joc si ca trebuia sa il joace daca voia sa scape de cei doi indivizi.

Indivizii s-au uitat putin la noi si daca ea a ramas cu noi, au presupus ca eram impreuna, asa ca au plecat.

Nu am de unde sa stiu ce aveau de gand indivizii respectivi, dar stiu sigur ca eu sunt impacata ca am facut ceva. Ca am avut posibilitatea sa intervin. Nu stiu daca am salvat-o sau nu, dar m-am salvat pe mine. Am facut ce trebuia sa asta imi da un sentiment de bine.

Ar trebui sa facem cu totii asa. Merita!

( un clip realizat de Alexandru Matei )

sigpic18060_5

Un gând despre “La fiecare 10 ore un viol este inregistrat oficial in Romania

  1. Mi-e si groaza sa ma gandesc. Bucurestiul a devenit un fel de zoo. Numai animale. Eu nu plec de acasa fara spray cu piper!!! Cred ca toate fetele ar trebui sa ia la ele spray cand pleaca de acasa.

Lasă un răspuns

