Jurnal de vacanta (II): Brasovul s-a imbracat in haine de sarbatoare

Am ajuns si in Brasov acum doua zile si am avut ocazia sa vad superbul brad din Piata Sfatului, ingenioasa reclama ce apartine berii Ciucas, Biserica Neagra, Turnul Alb dar si perdeaua de lumini ce impodobeste centrul vechi al Brasovului. 

Brasovul are ceva aparte. Ceva ce m-a fermecat inca de cand am ajuns acolo. Pare desprins dintr-o lume de basm, o lume in care agitatia secolului curent nu a ajuns inca, unde oamenii rad si se bucura de orice lucru. Cafenele sunt pline in aceasta perioada, iar daca ai de gand sa mergi cu masina, iti recomand sa te gandesti de doua ori inainte pentru ca sunt slabe sansele sa gasesti un loc de parcare. 

Am mers in Piata Sfatului, sa vedem bradul,  o replica a nasterii Domnului in marime naturala, dar si sa manancam ciocolata de casa (e geniala si pare ca e de fapt o guma de ciocolata). Era agitatie mare in Piata Sfatului! Oamenii faceau poze, cumparau suverniruri, pahare de vin fiert sau ciocolata acea minunata, de casa. Unii chiar dansau acolo in multime. Au ales DOAR sa fie fericiti. Sa se bucure de moment si atat. Fara sa le pese de altceva. M-am umplut de energie si de voie buna.

Am mers apoi la Biserica Neagra, care m-a impresionat prin  arhitectura sa, dar si prin aerul misterios ce plutea in jurul ei. Apropo, stiati ca initial a fost numita „Biserica Domnului”, dar pentru ca a ars de nenumarate ori, i-au dat numele de „Biserica Neagra”? 🙂

Dupa o cana de ciocolata calda, am mers sus la „Panorama”, un loc superb, unde am putut admira intregul Brasov in toata splendoarea sa, dar si cerul. Am vazut din nou stelele, stele pe care in Bucuresti le vad rar spre deloc. Locul acesta mi-a redat pacea dupa care tanjesc atat de mult si m-a incarcat cu energie.

DSCF7593

Inainte de a parasi Brasovul, am mers si la Turnul Alb. Este minunat cum au reusit sa restaureze turnurile si zidurile cetatii, dar sa pastreze in acelasi timp aerul acela vechi.

Mi-a placut foarte mult Brasovul. Nu stiu daca este perioada de vina sau asa frumos este mereu, dar cu siguranta va recomand sa mergeti. Aveti ce vedea. 🙂

sigpic18060_5

Un gând despre “Jurnal de vacanta (II): Brasovul s-a imbracat in haine de sarbatoare

Lasă un răspuns

