Multumesc, ONG FEST 2014!

Am ajuns putin cam tarziu la concluzia ca formele de invatamant formal nu imi pot oferi cunostinte totale si nu ma pot ajuta sa fiu mai creativa si sa cultiv creativitatea pe care o am deja. In calitate de tanar dornic sa devina mai mult, dar si de om cu voluntariatul in sange, anul acesta am decis sa particip la ONGFest, in speranta ca voi identifica un ONG, dintre multele aflate acolo, un ONG care sa imi permita sa fiu creativa si sa ii ajut si pe altii sa se bucure de creativitatea lor.

In primul rand sa lamurim ce e cu ONGFest2014 !

ongfestONGFest este Festivalul National al organizatiilor neguvernamentale din Romania, adica cel mai de anvergura eveniment al sectorului neguvernamental din Romania. ONGFest promoveaza anual participarea publica, comportamentul filantropic si voluntar, dar este si o oportunitate de a aduce ONG-urile in atentia tuturor.

Organizat anual, ONGFest doreste sa sporeasca numarul de cetateni implicati activ in societate, sa dezvolte spiritului asociativ si sa creasca implicarea asociatiilor si fundatiilor din Romania in viata societatii si a oamenilor din ea.

Intre 9-11 mai, organzatorii ONGFest au facut apel la la (r)evolutie catre mai bine in orice domeniu ce ne priveste pe fiecare dintre noi. Catre si pentru celebrarea diversitatii, respectarea drepturilor omului, sanse egale pentru fiecare, protejarea mediului si a patrimoniului, implicare si participare in decizii ce ne privesc.

Ziua I – Vineri (9 mai 2014)

Deschiderea ONGFest 2014 a avut loc vineri, la Palatul Parlamentului, cu un eveniment special pentru principalele ONG-urile din tara noastra, dar si din alete 14 tari partenere ONGFest.

In prima parte a zilei au avut loc 3 seminarii in paralel, pe tema  finantarii si/sau formarii ONG-urilor:

  1. Raiffeisen Comunități – găzduit de Raiffeisen Bank
  2. Programul Google AdGrants pentru ONG-uri – găzduit de Google Romania (Bineinteles ca la acest seminar am participat!)
  3. Alte resurse pentru ONG-uri (TBC)

In a doua parte a zilei au avut loc 4 sesiuni pe teme in care se simte acut nevoia de (r)evoluţie:

  • implicarea civica si mobilizarea cetatenilor
  • integrarea persoanelor de etnie roma, bune practici si provocari  (La aceasta sesiune am participat si eu, pentru ca este un subiect delicat pentru mine, pe care vreau sa il tratez cum se cuvine.)
  • educatia pentru acceptarea diversitatii 
  • protectia mediului si protejarea patrimoniului.

Despre ce s-a discutat acolo voi face articole separate pentru ca sunt lucruri pe care trebuie sa le stie toata lumea, lucruri care cred cu tarie ca au puterea sa schimbe societatea in care traim.

Ziua II & III – Sambata,Duminica (10-11 mai 2014)

Ieri si astazi, ONGFest s-a mutat in aer liber, mai exact in Parcul Herastrau, la intrarea dinspre Charles de Gaulle. Din fericire vremea a tinut cu noi si ne-am putut bucura de toate cele pregatite cu atentie. Principala tema a evenimentului de anul acesta a fost combaterea discursului urii. Noi, participantii, a trebuit sa redam cumva această tema in activitatile ce au fost  pregatite special pentru targ.

Inca de la ora 9:30sambata,  ONG-urile participante au inceput sa isi prezinte activitatile si proiectele intr-un mod creativ. Le-am ascultat si privit cu atentie pe toate, dar o singura asociatie a reusit sa ajunga la inima mea, sa rezoneze cu dorintele si ambitiile mele si sa ma faca sa doresc sa devin membru. Pastrez numele ei si motivatia mea pentru finalul articolului. 🙂

In aceste doua zile, pe langa prezentarea ONG-urilor, au mai avut loc activitati de informare, educatie si petrecere eficienta a timpului liber, seminarii, dezbateri, ateliere pe diverse teme de interes atat pentru sectorul neguvernamental cat si pentru pentru copii, tineri, dar si adulti. Au mai avut loc diverse spectacole si activitati culturale cum ar fi: mici piese de teatru, muzica foarte buna, dansuri, reprezentatii ale ansamblurilor minoritatilor naționale si concerte. 

Am un singur regret!

Va zic sincer ca in aceste trei zile m-am simtit ca intr-o mica excursie, mi-am facut foarte multi prieteni, iubitori si ei ca si mine de voluntariat si am reusit sa imi pun oarecum ordine in minte si in ganduri. Singurul meu regret este ca nu am facut poze. Explicatia: eu sunt fanatica cu pozele si daca as fi facut poze, as fi ratat scopul principal pentru care am participat la ONGFest, acela de a analiza foarte bine ONG-urile participante si de gasi un ONG potrivit mie. Pentru a vedea poze, accesati pagina lor de Facebook.

ONG-ul cu numarul 153 a fost desemnat ONG-ul castigator!

Asociatia pentru Educatie Non-Formala este ONG-ul in care voi activa incepand cu luna iulie a acestui an, pentru ca momentan sesiunea, facultatea si munca nu mi-ar permite sa ma implic atat cat imi doresc. Este un ONG care pune pret pe educatie, antrenarea creativitatii, lucruri frumoase si bine facute, dar si hobby-uri.

Motto-ul lor a fost cel care mi-a atras atentia si m-a facut sa le ascult intreaga prezentare: “Sustine tinerii pentru educație, formare și implicare!” Valorile promovate de ei m-au facut sa cred ca exista speranta, speranta de a invata lucruri utile, interesante si care sa ne faca viata mai frumoasa si mai usoara. Pe mine ma ucid contextele in care nu mi se da libertatea de a fi creativa. Urasc sarcinile cu pasi standard si care nu imi permit sa gandesc „outside the box” si asta este motivul de baza pentru care am ales aceasta asociatie.

In incheiere vreau sa multumesc organizatorilor ONGFest pentru aceasta sansa pe care mi-au oferit-o si sa ii felicit pentru eveniment reusit pe care l-au dus la bun sfarsit. Iar pe voi, cititorii mei, vreau sa va sfatuiesc sa va luati viata in maini, sa schimbati lucrurile care va nemultumesc si sa faceti lucruri care va plac si va ajuta sa va dezvoltati.

Voua cum vi s-a parut ONGFest 2014? 🙂

sigpic18060_5

3 gânduri despre “Multumesc, ONG FEST 2014!

  1. te invidiez pentru sansa de a fi participat la acest eveniment si te felicit pentru alegerea facuta! din ce in ce mai des vocile tinerilor se aud exprimand dorinta de creativitate, de a face ceva, de a munci altfel decat o faceau parintii nostri pana acum. iar schimbarea se anunta cu pasi timizi dar siguri .

    • Multumesc! :* Cred ca e foarte important sa ne dorim. Daca exista dorinta, putem face orice. Putina mobilizare si implicare si orice vis devine realitate! Iar ONGFest a fost cam cel mai tare eveniment la care am participat in ultima perioada! ❤

      • de unde rezulta ca si alegerea pe care am facut o eu, ca si ONG, este in perfecta concordanta cu schimbarea. un leadreship de mileniul trei este o necesitate si m-am bucurat sa gasesc o organizatie care se ocupa cu asta.

Lasă un răspuns

