#TFB9: Bistrita in 3 zile

Asa cum ziceam aici, m-am indragostit de orasul Bistrita si de imprejurimile sale si in mod special de un loc care mi-a ramas in suflet! O sa vedeti la momentul potrivit despre ce este vorba. Inainte de a va oferi cateva dintre sutele de poze pe care le-am facut, vreau sa va ajut sa cunoasteti pe scurt Bistrita „ca la carte”, iar mai apoi v-o arat in felul in care am simtit-o eu.

Bistrita a fost atestata documentar ca oras in anul 1264. Intr-o mare masura, evolutia, geneza si caracteristicile fizice au fost influentate puternic de colonizarile germane medievale. Trebuie sa marturisesc ca la un moment dat aveam impresia ca sunt in orasul lui Iohannis (Sibiu)! 😀 Daca ar fi sa descriu Bistrita pe scurt, la o prima vedere (fara a avea timp sa patrund in profunzimile ei), as zice ca este are caracteristici geometrice destul de precise, o textura omogena cand vine vorba de cladiri, dar si un sistem de strazi riguros trasate care converg catre Piata Centrala.

(click pe fotografii pentru rezolutie maxima)

Strazile sunt mici si te iti ofera un sentiment acut de intimitate si reusesc sa te trimita in vremuri simpliste, in acelasi timp. In Bistrita nu vezi 1000 de culori ca-n deja prea coloratul Bucuresti. In Bistrita, oamenii dau culoare strazilor. (Va aduceti aminte de Larisa, da?) Saptamana trecuta, cand am fost noi sa vizitam orasul, am observat ca locuitorii tin foarte mult la arhitectura deja existenta si ca procesul de reparare al cladirilor este unul atent gandit, astfel incat sa fie un adevarat proces de restaurare.

(click pe foto pentru rezolutie maxima)
Restaurare Bistrita
Restaurarea Bistritei
(Foto realizata de Adriana Sandru, cu Nikon D3200 cu obiectiv de 18 – 55 mm)

Am sa va rog sa ma scuzati ca nu imi voi structura articolul pe zile, dar eu inca sunt cu gandul acolo si imi lipseste concentrarea pentru a face asta. In plus, nu cred ca as vorbi in „lozinci” daca as indrazi sa spun ca pentru mine timpul s-a oprit si a incetat sa existe intre momentul in care am pasit pentru prima data pe pamant bistritean si cel in care ma chinuiam sa imi urc bagajul in masina pregatita de plecare.

Va prezint in ordinea importantei date de mine si total subiectiv locurile prin care ne-am plimbat in #tfb9 – Tabara Foto pentru Bloggeri

Muzeul Judetean din Bistrita

Cel mai mult mi-a placut la Muzeul Judetean din Bistrita si cred ca stiu si de ce. A trecut aproape jumatate de an de cand am pasit pentru ultima data in casa bunicilor mei. Imi este atat de dor de ei, dar sunt atat de prinsa in Bucuresti incat mi-e imposibil sa ajung sa ii vizitez. Locul asta a reusit sa ma duca cu gandul la casa bunicilor, care este amenajata, chiar si in 2014, in stilul vremurilor trecute. Totul este atat de frumos aranjat incat te simti parca intr-un alt spatiu temporal. Mai jos aveti pozele care pe mine m-au trimis in copilarie.

 Colibita si Restaurantul Fisherman’s

Colibita este un sat din cadrul comunei Bistrita Bargaului, judetul Bistrita-Nasaud. Si cand zic „sat” vreau de fapt sa zic ca este un colt de rai (cel putin pentru noi, cei care adoram muntele). Pe langa peisajul ravasitor care ni s-a asternut in fata, in inima muntilor o masa calda ne astepta la Fisherman’s Restaurant. LA sosirea acolo, am fost dusi direct in „locul comorilor”, o pivnita cu vinuri vechi de sute de ani si foarte celebre in zona Bistritei.

Mai lipseau pita si sarea, caci in rest am fost intampinati regal cu cate un paharut din cel mai aromat coniac gustat de mine vreodata. Ce vreau neaparat sa punctez sunt view-ul si mancarea. Am mancat cea mai buna friptura de porc cu cartofi copti din viata mea! Iar peisajul iti tai respiratia si te face sa regreti un singur lucru: ca nu e vara ca sa poti sa bei un pahar de vin alb pe teresa si sa te pierzi in peisajul montan care ti se asterne in fata ochilor.

Au mai fost si alte vizite, cum ar fi cea de la Centrul pentru copii cu Autism, „Micul print” si cea de la Casa Armatei, unde am asistat la repetitiile trupei Byron, pentru concertul byron Electric Marching Band de pe 2 decembrie de la Cluj. La ce am vazut deja, mi-as dori sa fiu acolo! 🙂 Dar, despre astea povestim altadata. Lucrez deja de vreo 5 ore la articolul asta si la fotografii, iar ochii mei probabil ca ma urasc deja. Sper sa va fi purtat si pe voi in minunata calatorie in care am avut privilegiul sa merg prin #Tfb9.

TFB9 este un eveniment powered by Lumia 930, organizat de Foto Union, cu sprijinul Consiliului Judetean Bistrita-Nasaud, Tiriac Auto, Bere Silva siKooperativa 2.0.

4 gânduri despre “#TFB9: Bistrita in 3 zile

Lasă un răspuns

