(P) Copilaria si jocurile: Trebuie sa existe doua etape!

Daca generatia lui Eminescu avea pe ce sa baza cand zicea „Fiind baiet, paduri cutreieram„, generatia lui 2014 cu siguranta poate sa zica „Fiind baiet, pe net hoinaream„. Eu am avut cumva norocul sa ma situez intre cele doua generatii, sa pot sa le afirm pe amandoua si sa am copilaria divizata in doua etape, in functii de jocurile practicate.

Fiind baiet, paduri cutreieram

Bine, nu-s baiat si nici paduri nu prea am avut de cutreierat. Le-as fi colindat eu in lung si in lat, ca tare-mi mai plac, dar in lipsa de ele, am batut „ulitele” din satul bunicilor de ajunsesem sa stiu numele tuturor cainilor care ne mai intampinau uneori pe strazi. Sunt tare fericita ca am avut ocazia sa copilaresc la sat si am sa fac tot posibilul sa le ofer aceeasi oportunitate copiilor mei.

Sursa foto: simpludetot.com
Sursa foto: simpludetot.com

Nu am sa ma leg acum de aerul curat si de legumele sanatoase mancate din gradina bunicii. Voi dedica un articol separat avantajelor de a copilari la sat. Am sa precizez faptul ca prima data in viata mea am pus mana pe un calculator prin clasa a 6-a, a 7-a. Si mi-a prins tare bine ca am reusit sa aman atat! Vremurile erau simple si grele in acelasi timp. Nu aveam jucarii prea multe si asta ne „obliga” sa fim creativi, sa inventam jucarii si jocuri, sa alergem de nebuni si sa facem cat mai multa miscare.

Din jocuri ca „V-ati ascunselea”, „Tara, tara vrem ostasi” si altele asemanatoare, am invatat ce inseamna lucrul in echipa, colaborarea si asumarea unor responsabilitati, indiferent cat de minore ar parea. Mi-am dezvoltat atat creativitatea, cat si abilitatile comunicationale. Am devenit prietenoasa, am invatat sa impart si sa fiu sociabila.

Cred cu tarie ca inainte sa invete sa lucreze cu un calculator/laptop, fiecare copil trebuie sa treaca prin etapa jocului traditional!

Fiind baiet, pe net hoinaream

Ca sa pastrez laitmotivul textului, tot mentionez ce faceam eu pe vremea cand eram baiet. Trebuie sa recunosc ca inca mai joinaresc pe net. Cum spuneam mai sus, de prin clasa a 7-a am contact cu ce inseamna calculator/laptop. Inante de acel moment, prindeam foarte rar un mouse si o tastatura in maini. Si cand reuseam totusi, intotdeauna jucam un sigur tip de jocjoc cu monster high de imbracat.

Stiti sigur tipul asta de joc online si pun pariu ca fiecare dintre voi a trecut prin etapa de care povestesc eu acum. Aveam o pasiune precoce pentru fashion si in special pentru tipul ala de papusi. Ce imi placea cel mai mult la site-urile cu jocuri online era varietatea jocurilor. Cel putin 4-5 ore, nu ma induram sa inchid site-ul pentru ca tot imi apareau jocuri online care pareau a fi numai bune de incarcat.

jocuri online

Era inevitabil sa nu trec din etapa jocului traditional in cea a jocului online. Tehnologia evolueaza si, fie ramai cel mai bleg din curtea scolii, care nu stie sa foloseasca un calculator, fie intri in hora si inveti sa te joci singur. Jocul pe calculator are insa si avantaje: iti dezvolta capacitatea de coordonare ochi-creier-corp, se mareste viteza de reactie, daca reusesti sa nu abuzezi, te poti distra pe cinste. In plus, te ajuta sa te destresezi si sa scapi de agresivitate, indiferent de varsta pe care o ai.

Voi ce va jucati cand erati mici? 🙂

Lasă un răspuns

