Sunt naivă! (+mic ghid pentru naivitate)

Cel mai tare mă sperie gândul că va veni un moment în care nu voi mai putea să fiu capabilă de naivitate. Un moment în care lucrurile mărunte nu-mi vor mai fi suficiente pentru a fi fericită. Am realizat de curând că sunt mai naivă decât credeam, așa că mi-am permis să alcătuiesc un mic ghid prin care să te învăț și pe tine cum să păstrezi o doză sănătoasă de naivitate.
Nu lua de bun tot ce urmează să zic. 🙂

Aveam impresia despre mine că sunt o persoană matură. Plecată de acasă imediat după terminarea liceului și ajunsă în București, la facultate, am fost nevoită să mă întrețin cam singură. Am avut câteva joburi și cred că alea au fost momentele în care am atins apogeul maturității. De ce? Pentru că nu mai aveam energia și starea necesare pentru a fi naivă.

Ca să lămurim de la început, naivitatea mea nu poate fi ghicită din fotografii sau cuvinte, chiar dacă uneori ele trădează acest lucru. În realitate sunt mai puțin naivă de atât. În fotografii și în cuvinte, cu toții încercăm să părem mai mult decât suntem, iar eu am mizat pe o ușoară naivitate pentru că asta am realizat că așteaptă oamenii de la mine.

Cuvintele dure, sinceritatea francă și o ușoară aroganță sunt rapid puse la colț de cei cu care interacționez. De ce? Pentru că nimeni nu vrea lângă el o persoană care să îi reamintească despre cât de plină de cacao poate fi viața uneori (vezi, dacă eram o persoană matură ziceam „plină de căcat” și îmi asumam asta, dar pentru că nu sunt, am înlocuit termenul cu unul mai dulce, demn de fața asta a mea de copilă).

Din păcate eu am tendința asta de a sublinia lucrurile urâte din diverse situații și de a vedea mai întâi jumătatea goală a paharului. E un defect pe care mi l-am asumat de mult, dar pe care oamenii nu sunt dispuși să îl accepte. Tocmai pentru că mă interesează atât de mult părerea altora, e semn clar de naivitate.

Un alt lucru care trădează naivitatea mea este faptul că mi-e imposibil să fiu prefăcută. Spun aproape tot ce gândesc, habar nu am să mint (mă trădează fața și am un râs tâmpit în momente de genul), sunt simplă (banală uneori), credulă de cele mai multe ori și îți poți da seama cu ușurință dacă ceva nu îmi convine (tot corpul meu strigă în direcția aia). Toate astea, combinate cu lipsa mea de experiență fac din mine naiva perfectă.

Așadar, acestea fiind zise, sper că te-am convins că sunt naivă și că ți se vor părea utile sfaturile mele. Iți zic la final și de ce e nevoie de puțină naivitate în viața unui om.

Cinci sfaturi pentru a fi naiv

1. Relaxează-te! E mai ușor decât ai crede să controlezi care sunt ideile și gândurile pe care să le urmărești și care sunt cele pe care să le dai la o parte. Ca să faci asta, nu te gândi prea mult. Acționează impulsiv atunci când triezi ceea ce gândești. Asta te va relaxa complet și te va ajuta să poți respecta sfatul nr. 2. 
2. Observă în mod inconștient mediul în care ești! Deschide larg ochii și privește în jurul tău, dar fără să analizezi prea mult ceea ce vezi. Lasă-te pradă primului gând pe care îl ai despre un lucru/o persoană/o situație și apoi treci peste el ca și când nu ar fi fost și găsește un nou subiect asupra căruia să îți îndrepți atenția. 
3. Nu îți înăbuși sentimentele! Dacă vezi orice și te bucură, lasă-l să te bucure fără să te gândești că s-ar putea să fie penibil dacă văd și alții că te bucuri de acel lucru. Ai văzut un ciob de sticlă pe jos și și se pare mișto, bucură-te de el de parcă e prima dată când vezi o bucată de sticlă. Treaba asta o să te încarce cu o energie faină.
4. Gândește-te la ce cred ceilalți despre tine! Asta nu te va umple de niciun sentiment înălțător. Cel mult te va umple de draci și cam atât, dar trebuie să respecți sfatul ăsta dacă vrei neapărat să fii naiv. Când te preocupă ce cred alții despre tine e semn clar că ești pe drumul cel bun către naivitate.
5. Acceptă că ești cine ești! Doar oamenii maturi încearcă să își creeze o imagine frumoasă pe care să o prezinte altora. Oamenii naivi realizează ca sunt la un nivel, că sunt acolo doar pentru o perioadă de timp, pentru că sunt într-o continuă schimbare, acceptă asta și nu se sfiesc să fie fix așa cum sunt. Oamenii maturi, ajunși cam la ultimul nivel de care sunt capabili, pentru că nu vor mai evolua mai mult de atât, încep să își construiască și să intre în pielea unor personaje care cred ei că le sunt mai potrivite.

Cam asta fac eu și cam astea sunt lucrurile care pe mine mă fac să fiu naivă. Nu mai cred de mult în noțiuni ca iubire adevărată, prietenie pe viață și bunătatea lipsită de egoism a oamenilor, dar încă sunt naivă. La 21 de ani nu ai cum să fii altfel. Am înțeles asta, am acceptat și am ajuns la concluzia că naivitatea mea mă ajută să visez și să sper că lucrurile vor fi bune pentru mine. 

Nu te grăbi să scapi de naivitate și nu te rușina dacă ești naiv/ă. Maturitatea nu are la fel de mult fun!
60993_118379124882329_7857518_n

4 gânduri despre “Sunt naivă! (+mic ghid pentru naivitate)

Lasă un răspuns

