parcul dendrologic simeria

Hai cu mine în #vizitainHD! – Parcul Dendrologic al Simeriei

După vizita făcută la fermele ADO, următoarea oprire a fost la Parcul Dendrologic al Simeriei (DENDROLOGÍE s. f. Disciplină care se ocupă cu studierea arborilor.). Îmi plac parcurile și ador natura, dar trebuie să recunosc că nu m-a dat pe spate să aud că mergem într-un parc. M-am gândit că am și în București suficiente parcuri și că nu o să văd nimic impresionant. Și tare m-am mai înșelat!

Adriana Sandru Parcul Dendrologic al Simeriei

Parcul Dendrologic din Simeria se întinde pe aproape 70 de hectare și deţine în prezent cea mai valoroasă colecţie de plante lemnoase exotice din România, rezervaţia fiind unică în ţară, potrivit istoricului ICAS.

11225922_933225860032525_461683345_n

Parcul Dendrologic al Simeriei a fost creat la începutul secolului al XVIII-lea prin amenajarea zăvoaielor naturale din lunca Mureşului, în stil peisager (englezesc, romantic). Primele specii exotice au fost introduse pe la mijlocul secolului al XVIII-lea.

În perioada 1870 – 1880 s-au făcut primele remedieri ale parcului şi clădirilor şi a început, după planuri precise, o îmbogăţire a parcului prin introducerea a numeroase specii originare din Extremul Orient şi America de Nord.

Din 1949 parcul dendrologic a intrat în administrarea Ocolului Silvic Simeria, iar în 1952 a fost declarat ocol silvic experimental. În 1954 a fost înfiinţată Staţiunea de Cercetări şi Experimentări Forestiere Simeria, care ulterior preia că bază materială Parcul Dendrologic. La propunerea Comisiei Monumentelor Naturii, parcul dendrologic este ocrotit de lege, primind atributul de „Monument al Naturii” – rezervaţie dendrologică.


De ajuns cu ani și datele. Mai mult decât atât, parcul îndeamnă la visare și relaxare. Când am pătruns în profunzimea lui, m-am deconectat total. Nu mai știam unde mă aflu, unde e grupul cu care venisem sau că acolo am ocazia să văd arbori și plante unice în Romania.


Cântecul păsărilor, aerul ala curat și liniștea potecilor m-au făcut să îmi doresc să rămân acolo sau măcar să am un astfel de loc și în București, loc în care să evadez zilnic. Vă las cu câteva fotografii făcute acolo

parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria simona moon parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria pictor in natura parcul dendrologic simeria pictor in natura parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria alex damian parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria simona moon

parcul dendrologic simeria vaca verde
Cea mai plimbată vacă verde din lume.

parcul dendrologic simeria parcul dendrologic simeria vlad ilas parcul dendrologic simeriaDupă o așa plimbare sublimă, am luat prânzul (masa cu nr. 3 din aceasta a doua zi) la Mercur Grandballroom, un loc de o eleganța impresionantă, potrivit pentru diverse evenimente, cu o servire ireproșabilă, o friptură de porc perfect făcută și cele mai bune cocktailuri. Aici am confundat o carafă de palincă și, crezând ca este vin alb, mi-am turnat un pahar generos. După o gură plină, sorbită cu poftă din pahar, am realizat că la ei pălinca vine la carafă. :)))

Pranz in culori #vizitainHD

A post shared by Mihai Brânda (@mihai.branda) on


Acestea fiind zise și arătate, vă anunț că următorul articol din #vizitainHD va fi despre
 Castelul Corvinilor din Hunedoara. Și acolo am făcute destul de multe fotografii, în încercarea de a păstra vii toate amintirile din zilele petrecute în #vizitainHD.

________________________________________________________________

Vizită în HD” 2015 este un eveniment organizat de Denisa şi Sebastian Bârgău şi Călin BoboraProiectul este sponsorizat de Fermele AdoGourmetgiftAquaSaraHotel Sarmis DevaAeroclubul Deva şi este susţinut de Primăria Oraşului Simeria şi Primăria Oraşului Deva.

6 gânduri despre “Hai cu mine în #vizitainHD! – Parcul Dendrologic al Simeriei

  1. A fost o calatorie minunata. M-am simtit ca un copil intr-o tara de basm. Multumesc,voua tinerilor,care scoateti la iveala aceste colturi de rai. Felicitari si mult succes. ❤

Lasă un răspuns

