adriana sandru aripi avion

N-am loc de unii, să-mi întind „aripile”!

Mă gândeam zilele astea la cât de mult mă limitează faptul că mă las afectată de ce părere au alții despre mine, despre ceea ce spun sau despre ceea ce fac. Și pentru că îmi plac metaforele, evident că am gândit toată treaba ca o metaforă. Înainte de a te lăsa să citești mai departe, te avertizez că urmează și câteva sfaturi (oferite din experiența personală), sfaturi pe care te rog să nu le citești dacă ai o vârstă și ești genul de om care nu acordă pic de credit celor mai mici decât el (am DOAR 21 de ani).

Pe spate am o pereche de aripi. Sunt din categoria aripilor care cresc și cu cât cresc mai tare cu atât te ajută să zbori mai sus, dar și să le simți greutatea. Aripile mele sunt încă mici, dar simt că dacă aș avea curajul și posibilitatea să le deschid, aș putea să zbor puțin. Din cauză că tot ajung în aglomerații de oameni (ceva de genul celor din RATB), n-am loc de ei să-mi întind aripile. Înțelegi?

Dacă nu înțelegi, îți explic așa: cu cât mai mult te vei înconjura de oameni care vor simți nevoia să îți comenteze acțiunile și vorbele, cu atât mai greu și mai încet vei evolua. Eu, spre exemplu, am momente în care mă gândesc prea mult dacă ceea ce voi face/spune va fi OK. Uneori nu știu nici eu pentru cine ar trebui să fie OK, iar de cele mai multe ori ajung să nu mai fac unele lucruri pentru că mi-e teamă de penibil (ca să fiu sinceră până la capăt, trebuie să recunosc că mi-e destul de greu să dau «Publică» articolului ăsta, gândindu-mă că „nu va fi OK”).

Când faci ca mine, riști să nu mai ai posibilitatea să faci greșelile alea din care ai o grămadă de lucruri de învățat și care, până la urmă, te ajută să evoluezi.

Îmi amintesc cum am învățat să merg pe bicicletă. Câte căzături am luat și câte teste eșuate am făcut până să îmi dau seama cum să fac ca bicicleta să stea echilibrată chiar și cu mine în șa. Dacă nu aveam parte atunci de toate juliturile din coate și genunchi, astăzi nu aș fi știut să merg pe bicicletă. La polul opus, nici până azi, la 21 de ani, nu am învățat să înot și nici nu cred că voi mai învăța, tocmai pentru că mă tem de penibilul momentelor în care încerc să învăț.

A nu se înțelege că nu apreciez critica. O apreciez, mai ales când este argumentată și când pot să învăț ceva din ea. Uneori mă afectează și asta, mă face să devin confuză și să pun la îndoială omul care sunt, dar toate astea se întâmplă tocmai pentru că încerc să învăț din ea. Lucru pe care îl recomand tuturor, indiferent de vârstă, experiență sau statut.

Ca să ofer și o concluzie celor scrise de mai sus, mi-am propus să triez oamenii cu atenție. Să îi ascult și păstrez în viața mea pe cei de la care am de învățat, pe care îi admir și care dedică timp încercând să mă ajute și să îmi arate unde greșesc și să îi dau uitării pe cei care, din prostie, lipsă de ocupație sau alte motive, îmi strică zenul prin comentarii lipsite de fond. 

10 gânduri despre “N-am loc de unii, să-mi întind „aripile”!

  1. Ma leg de varsta ta doar in contextul in care inca nu ai invatat sa ignori anumite voci si anumite pareri. Nu ai poate suficienta experienta sa „surzesti” la rauvoitori sau comentatori care se leaga de tine doar ca sa se afle in treaba.

    Asa cum ai spus, critica argumentata e binevenita, te ajuta sa intelegi ce faci bine, ce faci rau, sa corectezi sau dimpotriva, sa faci asa cum stii sau simti ca-i mai bine. Asta e genul de critica ce conteaza. In rest… desprinde-ti aripile si zboara, chiar e loc, desi ai impresia ca nu e.

    Nu permite nimanui sa-ti spuna ce poti si ce nu poti sa faci. Testeaza si vezi tu dup-aia daca dai cu capul de ceva. Si daca dai, foarte bine, o lectie invatata. Daca nu incerci, o sa te intrebi mereu: cum ar fi fost? si n-or sa fie de vina „binevoitorii”, o sa fii tu ca i-ai lasat sa te doboare.

    • Iti multumesc frumos pentru sfaturi! Sunt sigura ca intr-o zi o sa am suficienta maturitate incat sa nu ma las afectata de parerea altora. Contrar temerilor mele legate de penibil, fac mai mereu tot posibilul sa ies din zona de confort, sa testez si sa am curaj sa fac si sa spun lucruri.

      Articolul asta este unul care m-a scos din zona de confort. Pe tine te urmaresc și te admir de mult pentru felul in care ai curajul sa scrii. Daca ti-am atras atentia suficient incat sa imi lasi un comentariu, inseamna ca a meritat sa ies din zona de confort si sa scriu fix asa cum simt sa o fac. 😀

      Multumesc! :*

  2. >:D< pai felicitari ca ai indraznit. Sper sa indraznesti mai des si sa nu pleci urechea la cine nu trebuie. or sa fie o gramada care or sa-ti spuna ca nu esti in stare, ca n-are rost sa faci nu stiu ce, ca nu se merita, ca iti pierzi timpul. Singura ta datorie fata de tine (ca fata de altii n-ai niciuna) e sa iti dovedesti tie daca esti in stare, daca are rost, daca se merita sau daca iti pierzi timpul. sa incerci, sa iti depasesti limitele, sa iesi din zona de confort cum zici. Si dup-aia o sa fie mai usor, pentru ca o sa iti dai seama ce poti face, ce nu poti face si ce ai putea face.

    iarta-ma ca-s foarte sfatuitoare si motivationala, dar urasc cu multa pasiune sa mi se spuna ce pot face si ce nu sau sa-si dea oamenii cu parerea despre ce pot (chit ca-mi sunt prieteni sau necunoscuti). imi sustin parerile atata timp cat cred in ele. cand nu mai cred, imi fac mea culpa (pe blog, daca pe blog mi le-am exprimat), imi cer scuze si recunosc ca am gresit.

    deci, aripile alea… deschide-le 🙂

    • Ador ca esti foarte sfatuitoare si motivationala. 😀 Am vazut asta si pe blogul tau si fix de aia te si citesc! 🙂 Dupa cum poti observa si eu am tendinte catre zona de motivational si sfaturi, exact asa cum spun tagurile. :))))

  3. Din experienta iti spun ca atunci cand este vorba de o decizie radicala, care iti poate schimba total viata, trebuie sa fii prudenta, foarte atenta si chiar e bine sa asculti pe cineva cu experienta, in care ai incredere (mama, tata, sora/ frate mai mare). Sunt de acord ca trebuie sa zbori, sa-ti deschizi aripile, doar ca uneori, dupa ce deja ai luat o hotarare, de cele mai multe ori din impuls sau bazat pe ceea ce iti spune inima, s-ar putea ca pragul de sus sa te doara si sa nu mai repari niciodata raul facut. E o lectie, da, dar cat de greu iti revii dupa o asa lectie. Pe de alta parte, eu cred in destin si intr-un anumit curs al lucrurilor care trebuie sa ni se intample, de aceea, probabil, ca oricat de mult ai gandi, te-ai sfatui cand iei acea decizie care te duce pe niste cai pe care nu stii sa mergi prea bine, tot decizia cu pricina va fi luata, pentru ca lucrul acela trebuie sa ti se intample. Mi-a placut fraza asta: nu exista greseli, exista lucruri pe care avem nevoie sa le facem. Shirley McLane a spus asta intr-un film, dar, din pacate nu-mi amintesc cum se numeste filmul. Varsta ta este frumoasa, esti plina de energie, plina de dorinta, curiozitate, optimism, nerabdare,. intr-un cuvant plina de viata. E superb! Ramai asa naiva, cum ai spus tu ca esti, dar desteapta, asa cum cred ca esti. Mergi pe drumul tau, incearca cu minima prudenta cai neumblate pentru ca asta da savoare vietii. Sfatul meu, fiindca toti dam sfaturi, pentru ca e gratis, este sa stii ce vrei in viata, sa faci totul sa ai ceea ce vrei si sa pe cat posibil sa nu ajungi sa gandesti: daca as fi facut……. daca n-as fi facut…….. poate ar fi trebuit sa….. Sunt sigura ca te descurci, daca imbini sentimentele cu rationamentul si judecata. Sa ai un start frumos pe toate planurile si sa spui ce gandesti si sa iti asumi si consecintele si niciodata sa nu-ti pierzi increderea in tine si prietenul cel mai bun!

    • Multumesc frumos! Am citit intregul comentariu si imi place foarte mult cum gandesti. Iti multumesc si pentru sfaturi si pentru cuvintele frumoase, in egala masura.

      N-ar fi frumos daca am sti dinainte care sunt greselile din care ne revenim usor si care sunt alea care ne vor afecta iremediabil? 🙂

Lasă un răspuns

