blocaj psihic

Am un blocaj!

Am un blocaj! Cred că îi zice blocaj psihic. Sau cel puțin asta reiese din ce am citit până acum despre starea pe care o am. Pentru că am învățat să mă folosesc de slăbiciuni ca să fiu productivă, am decis, dacă tot mi-e imposibil să scriu despre altceva, să scriu despre asta… despre blocajul meu.

În afară de articole despre filme, evenimente și escape-uri, parcă nu mai am chef să scriu despre altceva. Nici măcar pe Facebook. Tot ce fac zilele astea este să ascult muzică și să pun cele două poze zilnice pe Instagram (mi-am impus să fac asta și dacă până acum îmi provoca plăcere să editez și să le postez, zilele astea o fac mecanic). Și comportamentul ăsta mecanic nu e doar în online. În offline, de abia dacă mănânc o dată pe zi, uit să beau apă cu zilele, fumez un pachet pe zi și nu îmi vine să ies din casă, iar dacă o fac, e un chin și mă obosește teribil.

Nu mai gust filmele cum ar trebui, nu pot să mă concentrez și să citesc mai mult de 5 pagini dintr-o carte, conversațiile cu oamenii mi se par obositoare și tot ce vreau acum este să fiu singură. Măcar pentru câteva zile. Lucrurile astea nu sunt normale, asta o știu și eu, motiv pentru care, îmi mai dau voie să fiu așa până duminică, iar de luni o să îmi iau din nou viața în mâini, o să îmi fac un program de care să mă țin, o să am grijă să mănânc 3 mese pe zi, să fumez mai puțin și o să îmi revin.

Tristețea nu e neapărat un lucru rău. Starea asta prin care trec eu acum e modul prin care corpul și creierul meu îmi zic că sunt epuizată. Am încercat, acum două săptămâni, să merg acasă (Brăila) și să îmi iau o pauza, dar pauza mi-a fost întreruptă de chestii urgente care au apărut aici, în București.

Un alt motiv pentru starea mea s-ar putea să fie faptul că mă aflu într-o perioadă de tranzit. Am terminat facultatea (chiar dacă mi-am amânat lucrarea de licență și examenul final pentru iarnă, pentru că am fost nevoită să o fac, lucru care mă face să mă simt deosebit de vinovată) și simt o presiune imensă pentru că am impresia că deciziile pe care le voi lua acum îmi vor influența puternic parcursul profesional. Vreau prea mult să fac lucrurile cum trebuie (pentru mine). Să iau cele mai bune decizii, pentru că simt că nu am timp de pierdut cu greșeli și decizii neinspirate.

Cel mai bun lucru pe care îl pot face eu acum este să nu mă mai gândesc la nimic. Să îmi dau voie în astea 3 zile să fac doar ce îmi place, iar de luni să încep să acționez în direcția dorită. Dacă aș începe de azi, ar fi un haos total. „Să continui să faci aceleași lucruri, când e clar că nu mai ai resurse, nu face decât să agraveze situația în care ești!”, mi-a spus foarte bine o amică. 

Despre blocajul psihic am găsit articolul ăsta, care explică ce să faci ca să depășești un blocaj psihic. E foarte bun și ți-l recomand, dacă vrei să afli mai multe despre acest subiect. Cât despre mine, mă știu puternică (nu ai zice, la cât de mică sunt, nu?) și o să îmi revin cât ai bate din palme! 🙂

(sursa foto: pichost.me)

3 gânduri despre “Am un blocaj!

  1. Ma gandesc sa nu fie o dependenta de aceste gadget-uri: tablet, laptop si implicit internet. Eu cred ca ar trebui sa fie mai mult timp in „real” si mai putin timp „online”. Este posibil sa fii si obosita, asa ca putina odihna nu ar strica si faptul ca asculti muzica e foarte bine. Muzica intotdeauna ne aduce placere. Daca ai posibilitatea sa gasesti un companion si sa calatoresti prin tari straine, cred ca ar fi excelent pentru tine. Si in legatura cu 3 mese pe zi, da, e buna decizia, iar in ceea ce priveste fumatul, macar incearca Kent Nanotek sau Sobraine alb, care sunt cele mai slabe la ora actuala de pe piata. Iti doresc sa depasesti blocajul, asa cum il numesti tu. Sa ai un weekend frumos!

Lasă un comentariu